»  کتاب ها   »   کتاب لقانطه اقبال

کتاب لقانطه اقبال

مدیرسایت بازدید 3451

رمان ”’لقانطه ی اقبال”’ داستانی است که از بیداد توانمندان و زندگی فقیران با طنز سخن می‌گوید. حواشی قحطیِ بزرگی را نشان می دهد، که مقارن با جنگ جهانی اوّل ، گریبانگیر مردم ایران گشته بود. خوانده را برآن می‌دارد، تا مروری بر تاریخ دردناک و ناشناخته معاصر کند.

رمان ”’لقانطه ی اقبال”’ داستانی است که از بیداد توانمندان و زندگی فقیران با طنز سخن می‌گوید. حواشی قحطیِ بزرگی را نشان می دهد، که مقارن با [[جنگ جهانی اوّل]]، گریبانگیر مردم ایران گشته بود. خوانده را برآن می‌دارد، تا مروری بر تاریخ دردناک و ناشناخته معاصر کند.

داستان کتاب که با ماجرای بستری شدن زنده‌یاد [[ابوالقاسم پاینده]] نویسنده معروف در بیمارستان آغاز می‌شود، خواننده را حین شرح یک عروسی در خانواده ای خسیس که مقارن سلطنت پهلوی دوم رخ می دهد، به سال‌های پیش از جنگ جهانی اول می‌بَرَد. سال‌هائی که طیِ آن ۹ میلیون نفر از جمعیت ۱۸ میلیونی ایران از [[قحطی]] و [[بیماری‌های واگیردار]] و در اثر [[سوءتغذیه]] جان خود را از دست دادند. طی آن مالکان و زمین‌داران بزرگ که صاحب اراضی کشاورزی و غلات و ارزاق بودند، از آبِ گل‌آلودِ قحطی ماهی گرفتند، و به موازاتِ دسیسه یِ بیگانگان، بر گرانی ارزاق افزودند و بر ثروتی بادآورده دست یافتند.رستمی شهلا :برنامه راه ابریشم در باره کتاب لقانطه اقبال بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه: پاریس ۱۸/۸/ ۲۰۱۲


 

برای خرید کتاب ”’لقانطه ی اقبال”’  از طریق جی میل زیر اقدام نمایید.

(manoutchehr.broomand@gmail.com)

 

دیدگاهتان را بنویسید